Zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami unijnymi oraz krajowymi, klient może dowolnie wybierać czy w trakcie trwania gwarancji będzie serwisował swój samochód w autoryzowanym serwisie czy też w warsztacie niezależnym. W sytuacji, gdy klient zdecydował się dokonać obowiązkowego przeglądu pojazdu w warsztacie niezależnym, autoryzowany serwis nie może z tego powodu odmówić mu w przyszłości honorowania gwarancji.
Źródło: Onet.pl
Wiele flot wykonuje wszystkie przeglądy w naszych warsztatach i nie skutkuje to problemami z gwarancją na pojazdy, ponieważ po stronie klienta stoją przepisy powiązane z GVO. Oszczędności, wynikające z takiego modelu serwisowania, w zależności od marki, potrafią sięgać 50%
Źródło: Onet.pl
W ciągu ostatnich trzech lat zanotowano tylko 4 przypadki, w których ASO odmówiło wykonania naprawy gwarancyjnej auta ze względu na wykonanie przeglądu okresowego w warsztacie należącym do sieci Bosch Service.
Źródło: Autoświat
Niezależne warsztaty sieciowe oferują wysoką jakość usług, części oraz obsługi klienta. Koszt naprawy w warsztacie niezależnym może być nawet o połowę niższy niż w ASO Elementy, które kupujemy w niezależnym warsztacie, gwarantują nam odpowiedni poziom zarówno pod względem bezpieczeństwa, jak i ochrony środowiska.
Źródło: SDCM
Dzięki przepisom unijnym także polski kierowca może "mieć ciastko i zjeść ciastko", czyli serwisować samochód na gwarancji producenta bez ryzyka jej utraty, poza autoryzowanymi stacjami obsługi.
Źródło: Wirtualna Polska
Dealerzy zapominają jednak dodać, że w razie jakiegokolwiek konfliktu, to na nich spada konieczność udowodnienia, że niewłaściwie wykonano czynności obsługowe poza ASO. Jeśli wiec przedstawiciele autoryzowanego serwisu odmówią wykonania naprawy gwarancyjnej zażądajmy, by na piśmie wyjaśnili nam powód takiego zachowania.
Źródło: Interia.pl
Nie ma powodu, żeby przepłacać za przeglądy i naprawy w autoryzowanych stacjach obsługi (ASO). Prawo gwarantuje możliwość wyboru gdzie i przy użyciu jakich części można naprawi pojazd, a tym samym skutecznie obniżyć koszt serwisu aut.
Źródło: experto24.pl
Koszt naprawy czy przeglądu w warsztacie niezależnym może być nawet o połowę niższy niż w ASO. Cena roboczogodziny mechanika w autoryzowanej stacji jest dwukrotnie wyższa, a robocizna stanowi nieco ponad 50% wartości całej naprawy
Źródło: motofakty.pl
W sytuacji, gdy zdecydujemy się dokonać obowiązkowego przeglądu pojazdu w warsztacie niezależnym, autoryzowany serwis nie może z tego powodu odmówić mu w przyszłości honorowania gwarancji. Jedynym wyjątkiem od tej zasady jest sytuacja, gdy przegląd lub naprawa w warsztacie niezależnym dokonane zostały wadliwie.
Źródło: Wirtualna Polska
Podstawowy przegląd - w ASO ok. 450 zł, a w sieci tzw. szybkich serwisów kosztuje to 250 zł.
Przegląd po 30 tys. km - w ASO 840 zł, w sieci szybkich serwisów przegląd rozszerzony kosztuje 369 zł.
Przegląd po 20 tys. km w ASO - 900 zł, w byłym autoryzowanym warsztacie tej marki - ok. 650 zł.
Przegląd po 15 tys. km w ASO kosztuje ok. 400-450 zł, w niezależnej sieci warsztatów - ok. 300-350 zł.